Processen for Interim Management

Med udgangspunkt i vores opbyggede erfaring siden 2003 løser vi dine ledelsesudfordringer – uanset type eller problemstilling

Hvordan kommer vi frem til den bedste løsning?

Nøglen til en succesrig interim ansættelse er et godt fælles afsæt mellem virksomheden og Nextt Management. Hos Nextt Management vægter vi mestring af forståelsen for virksomhedens ledelsesmæssige udfordringer. Vi prioriterer og afsætter altid tilstrækkeligt tid til at komme helt tæt på virksomhedens situation, for at forstå nuancerne fra flere vinkler. Det sikrer, at vi med præciseret fokus og kvalitet i processen kan identificere, kvalificere, interviewe og udvælge de kandidater, der passer til opgaven. For Nextt Management er det afgørende, igennem hele processen at sikre en tæt og fortrolig dialog parterne imellem.

Nextt Management har en udvælgelsesmetode, der sikrer, at kun de bedste kandidater bliver præsenteret for virksomheden. Der udvælges minimum to kandidater, som kunden har mulighed for at vælge imellem.

Læs mere om vores prækvalificerede interim managers.

Inden vi præsenterer kandidaterne for kunden

Next Management sikrer, at kandidaterne er:

  • Interviewet og fundet egnet til jobbet
  • Fuldt opdateret om opgavens indhold
  • Parate til at påtage sig opgaven med kort varsel
  • Med baggrund i vores ressourcebase af prækvalificerede interim managere, vil processen fra kundekontakt til kandidatens påbegyndelse af opgaven typisk vare 10 arbejdsdage (i visse tilfælde færre)
  • Afstemt med de aftalte rammer, som tid, placering, honorar med mere

På præsentationsmødet vil kunden have mulighed for at interviewe kandidaten mhp. afklaring af de nødvendige faglige og personlige egenskaber, samt give en uddybning af interim opgaven. Normalt vil der herefter være grundlag for at kunne træffe en beslutning om, hvilken kandidat, der skal løse opgaven.

Når beslutningen er truffet, sørger vi for, at alle nødvendige aftaler kommer på plads, og at kandidaten påbegynder jobbet inden for de aftalte rammevilkår.

Proces for ansættelse af en interim manager

  1. Dag 1
    Du står med en udfordring og kontakter Nextt Management
  2. Dag 2
    Du møder Nextt Management og rammerne for opgaven afklares. Du underskriver aftalen (No Cure No Pay*)
  3. Dag 3
    Nextt aktiverer personlige og prækvalificerede netværk af interim ledere
  4. Dag 3-8
    Nextt identificerer, kvalificerer, interviewer og udvælger min. 2 spidskandidater
  5. Dag 9
    Du mødes med spidskandidater og vælger din foretrukne interimleder
  6. Dag 10
    Din nye interimleder kan starte jobbet

* Vi har et mindre opstartshonorar du først betaler når den rette kandidat er udpeget af dig og starter i jobbet

Se vores Interim Management ydelser her

Hos Nextt Management er vi eksperter i Interim Management. Læs her, hvordan vi kan hjælpe jeres virksomhed eller organisation med interim løsninger.