Selvkørende Financial Controller til global møbelproducent

Østjylland

Fastansættelse

Selvkørende Financial Controller til global møbelproducent

Er du stærk i regnskab, analyse og samarbejde?

Dette job er til fastansættelse hos vores kunde Tvilum – Fast Executive Search

 

Til Tvilums hovedkontor i Faarvang søger vi en Financial Controller med stærk forretningsforståelse. På nogle måder en klassisk controller stilling, hvor du kommer til at sidde som ansvarlig for at overvåge og håndtere vores økonomiske aktiviteter. Og på andre måder en stilling med stor opgave variation og mange projekter.

Udover de forventelige FC opgaver, har vi hos Tvilum stort fokus på bæredygtighed og ESG. Det er vigtigt for vores forretning, og i særdeleshed for vores planet, og vi håber du ligesom os, ser det som en vigtig dagsorden. Derudover er vi en global virksomhed med 770 ansatte. Lidt over halvdelen i Faarvang og resten i datterselskaber rundt omkring i verden. Derfor er erfaring med internationale regnskaber – eller lyst til det – et must, da de internationale data skal konsolideres med de danske tal ved månedsrapportering, regnskab m.m.

Et godt team og en fleksibel arbejdskultur

Som Financial Controller hos os kommer du til at sidde i et team på 8, inkl. vores Group Accounting Manager, som du og de andre referer til. I sidder alle med hver jeres opgaver, men du kommer til at samarbejde meget på tværs i teamet. Du skal være sparringspartner for dine kollegaer i finans, så det er vigtigt, at du trives i at opsøge relationer og være i dialog.

Uformelt er der også gode snakke med godt humør hen over frokostbordet. Det sætter vi pris på, for det er vigtigt for os, at Tvilum er et behageligt sted at være og arbejde. Vi tager alle del i at være ordentlige overfor hinanden og passe på hinanden.

Mange af vores ansatte har høj anciennitet, hvilket også vidner om de gode, attraktive medarbejderforhold og den fleksible arbejdskultur, vi tilbyder. Du får stor fleksibilitet til at indrette din arbejdsuge, som det passer bedst for dig – med mulighed for at arbejde hjemmefra 2 dage om ugen. Desuden mulighed for videreuddannelse, hvis der er områder hvor du ønsker at bygge på.

Dine overordnede arbejdsområder bliver at: 

  • Deltage i udfærdigelsen af månedsrapporter
  • Være sparringspartner for dine kolleger i finans samt Business Controlling
  • Udvikle og optimere processerne i finans
  • Sikre håndtering af udenlandske regnskaber og løn
  • hoc. projekter og øvrige opgaver på finansområdet

Det er vigtigt, at du er selvstartende og selvstændig, for du står som ansvarlig for f.eks. afskrivning af anlægsaktiver, opdatering af transfer pricing, afstemning af balancer, momsafregning osv. Du strukturerer selv dine opgaver og din tid, hvorfor du skal prioritere dine opgaver nøje og få fulgt op.

Du passer godt til stillingen, hvis:

  • Du er erfaren ud i regnskab – og gerne med konsolidering af datterselskaber
  • Du har evt. revisionsbaggrund
  • Du er selvkørende, analytisk og detaljeorienteret, så du kan stå med dine opgaver selv og være proaktiv
  • Du har overskud til at se det øvrige team og deres opgaver
  • Du hviler i at være den, de andre kan gå til, når de har spørgsmål, eller opgaverne driller
  • Du kan dansk og engelsk på forretningsniveau, både skriftligt og mundtligt – for engelsk er vores koncernsprog
  • Du er ekspert i Office pakken, særligt Excel, og har god forståelse for ERP-systemer (Vi bruger Axapta 2009)
  • Du har evt kendskab til MSBI, PowerBI, eller lignende værktøjer.

 

Kontakt

Henvendelse vedr. opgaven i øvrigt skal ske til Partner Kresten Johansen på kj@nextt.dk eller +45 8161 4046.

Hvis opgaven ikke har din interesse eller ligger uden for dit kompetencefelt er du meget velkommen til at dele den med andre potentielle kandidater i dit eget erhvervsnetværk.