Vor kunde der fungerer indenfor rådgivningsbranchen er midt i en spændende udvikling, hvor IT spiller en central rolle. Interim IT- Projektmanageren skal fungere i en opstartsfase med løsning af udvalgte opgaver indtil en mere permanenter ressourcer kan tilknyttes som IT-chef.
Generelt:
Vor kunde er i gang med en strategisk vigtig og fagligt meget udfordrende opgradering af hele IT-landskabet. Kunden har outsourcet driften af IT infrastrukturen til koncernens ejere, så der kan være fuld fokus på IT-understøttelsen af kerneprocesser og forretningen.
De vigtigste opgaver i Interim perioden vil være:
- Videreudvikling af Service Level Agreements
- Få etableret en bedre governance
- Overblik over licensaftaler
- Overblik over servicekontrakter
- Udarbejde en plan til omkostningsreduktion
Personen vil også være bindeleddet mellem forretningen og leverandørerne, herunder Koncern IT-funktionen i forhold til igangsætning og beslutning omkring IT-opgaver.
I perioden efter Interim forløbet vil den nye IT-chef være koncentreret omkring følgende ansvarsområder:
- Udvikling af IT-strategi og implementering af ny applikationsarkitektur
- Forbedringen af IT-understøttelse af kerneprocesserne i virksomheden
- Sparring og dialog med vores infrastruktur leverandør
- Udvikling og drift af superbrugergrupper omkring fagsystemer
Referencen i Interim perioden er til Koncern IT og delvist til CEO.