Interim Project Portfolio Manager Haste opgave!

østlige Jylland

4. Måneder

Interim Project Portfolio Manager

4 måneder – østlige Jylland 

 

Vores kunde er en international kapitalfondsejet teknologisk produktions- og eksportvirksomhed med kontorer og funktioner i en række lande. Virksomheden er netop fusioneret med en anden europæisk virksomhed og har nu 300+ medarbejdere fordelt på diverse lande.

Virksomhedens danske CEO har behov for en stærk Interim Project Portfolio Manager, der kan assistere vedkommende i den igangværende fusionsproces og sikre, at alle projekter holdes på sporet og styres i land til tiden og indenfor de aftalte rammer.

Project Portfolio Manageren skal kunne arbejde meget selvstændigt med rækken af projekter og vil referere direkte til CEO samt et koordinerende organ. Vedkommende skal både være generalist, der kan arbejde med integration som projektleder, men som samtidig også evner at gå ned i detaljen, hvor det er nødvendigt.

Project Portfolio Manageren kommer til at arbejde med to organisationer, hvor der er fuld fokus på driften og den løbende forretning. Der vil derfor opstå behov for, at vedkommende går ned i enkelte projekter og hjælper projektledelsen, hvor det giver mening.

Det er afgørende, at vedkommende er en dygtig kommunikator i skrift og tale på koncernsproget, der er engelsk.

 

Den kommende Interim Project Portfolio Manager besidder herudover bl.a. følgende egenskaber og kompetencer:

  • Gerne erfaring fra fusioner mellem dansk virksomhed og anden europæisk virksomhed
  • Kommerciel og forretningsmæssig indsigt
  • God til mennesker og til at få dem med på opgaven/rejsen – selv når der er pres på
  • Struktureret i sin tilbagemelding til styregruppen, overskuelig og klart.
  • Arbejde motiverende med dem, der skal afgive ressourcer til projekterne
  • Evner at få hele projektplanen ned på et par siders dash board
  • Forstår- og sikrer at alle relevante parter altid bliver informeret og således er med på projekterne
  • Sikre at alle projekter holder fokus på de respektive målsætninger og arbejder målrettet med disse. Øvrige opgaver der kommer ud af projekter (out of scope) skal samles op og håndteres i et prioriteringsforum

 

Hvis opgaven ikke har din interesse eller ligger uden for dit kompetencefelt er du meget velkommen til at dele den til andre potentielle kandidater i dit eget erhvervsnetværk.

Henvendelse vedr. opgaven i øvrigt skal ske til Partner Rasmus Jerver på rj@nextt.dk eller +45 2282 1022