Interim Project Manager til eksekvering af større anlægsprojekter

Hovedstadsområdet

6 måneder

Interim Project Manager til eksekvering af større anlægsprojekter

HASTEOPGAVE

6 måneder
Hovedstadsområdert

Vores kunde søger en Interim Project Manager, der kan sikre eksekveringen af flere forskellige anlægsprojekter i en større dansk kommune. Der er mulighed for overdragelse fra nuværende Project Manager.

Med 7 selvstændige projektledere i reference, kræver opgaven et stærkt robust lederskab og en stor erfaring med fagligheden indenfor entrepriser, byggeprojekter, projektrådgivning, økonomistyring og interessenthåndtering.

Porteføljen af projekter har en samlet ramme på et trecifret millionbeløb og har en stor bevågenhed fra politisk side, da anlægsprojekterne bl.a. skal øge kapaciteten og kvaliteten af udvalgte velfærdsydelser i kommunen. Et af de vigtigste projekter omhandler udvidelse af kapacitet på daginstitutionsområdet

Der vil være et stærkt samarbejde tværorganisatorisk i kommunen, der er præget at et godt samarbejdsmiljø i en uformel kultur.

Interim Project Manageren referer til Centerleder på det relevante område.  Der er gode muligheder for både at arbejde on-site & off-site med stor fleksibilitet.

Forudsætninger for den rette profil

  • En erfaren leder, der er selvkørende og hviler i sig selv og sit lederskab
  • Har en imødekommende personlighed og er en dygtig leder for projektledere
  • En faglig profil med stor erfaring med enterpriseret, projektstyring, bygherrerådgivning m.m.
  • Stor erfaring med porteføljestyring af anlægsprojekter, og med en uddannelsesmæssig baggrund som ingeniør, jurist eller offentlig administration
  • Gerne kendskab til den offentlige forvaltning og processer, men ikke et krav.

Kommunen/Teamet

Gennem de seneste år har projekterne været under opsejling og flere af disse går nu ind i eksekveringsfasen.

Teamet består af 7 projektledere der besidder rigtig mange faglige kompetencer, og drifter meget af dagligdagen selv, men der er behov for en Interim Project Manager, der sikrer overordnet prioritering, eksekvering indenfor de fastsatte rammer og relevant sparring med projektlederne når behovet opstår.

 

Kontakt

Henvendelse vedr. jobbet i øvrigt, skal ske til partner Kresten Johansenkj@nextt.dk eller på tlf. +45 81614046.

Hvis opgaven ikke har din interesse eller ligger udenfor dit kompetencefelt, er du meget velkommen til at dele den med andre potentielle kandidater i dit erhvervsnetværk.