Interim Proces & Supply Chain Manager til dansk energiselskab

Østjylland

4-6 måneder

Interim Proces & Supply Chain Manager til dansk energiselskab

Virksomheden er en dansk virksomhed som er en vigtig del af den energimæssige infrastruktur i Danmark og i deres markedsområde som forsyningsselskab.

Virksomheden er en del af den danske omstilling til bæredygtige grønnere energiformer, og leverer energi til både private og virksomheder.

Igennem de senere år er virksomheden vokset voldsomt og de kan se ind i yderligere vækst de kommende år, hvorfor der er behov for en intensiv konsolideringsperiode omkring processer, Supply-Chain, kontraktstyring o.s.v. Målet er at efterlade en varig læring og forbedring når interim perioden er overstået.

Opgaven har stor bevågenhed fra Direktionen da den skal sikre evnen til også at vækste fremadrettet. Interim Proces & Supply Chain Manageren(IPSCM) har reference til produktions chefen.

IPSCM kan have forskellige indgange til opgaven, men har formentlig erfaring fra energibranchen og gode kompetencer på områder som processer, indkøb, kontraktstyring, kvalitetssikring, certificeringer etc.

Af personlige egenskaber vurderes en god analytisk og strukturel tilgang højt samt en god evne og forståelse for at se sammenhænge på tværs. Desuden vil IPSCM få brug for sin evne til at danne stærke relationer med en stor del af organisationen.

Ansvarsopgaver:

  • Etablering af et ”årshjul” på processer, indkøb, kontrakter etc.
  • Kortlægning af myndighedskontakt / data til myndigheder. Hvornår og er der evt. sammenhænge til eksterne interessenter. Sikring af krav fra myndigheder implementeres og overholdes
  • Etablering af kontrakt overblik på de forskellige relevante områder i produktionen, herunder:
    • Sourcing af forbrugsvarer, brændsler m.m.
    • Produktionshjælpestoffer, og services
    • Tilslutning ved net selskaber, levering af EL, køb af EL.
    • Kortlægning af udløbsdatoer, genforhandlingstidspunkter etc.
  • Mapping af godkendelser, udløb af disse, særlige opmærksomhed omkring disse. eks. Miljøgodkendelser.
  • Kortlægge processer omkring CO2-kvote handel, samt årlig certificering vedr. CO2
  • Kortlægge processer omkring certificering af biomasse – intern håndtering af disse
  • Struktur på Affaldsdata, håndtering, indberetning og opfyldelse af myndighedskrav.
  • Og meget andet….

 Geografien er østjylland og en stor grad at tilstedeværelse ”onsite” er nødvendig for at kunne løse opgaven.

 

Contact:

Inquiry regarding this assignment must be addressed to Partner Kresten Johansen on kj@nextt.dk or +45 8161 4046.

If the assignment does not interest you or is outside your field of competence, you are very welcome to share it with other potential candidates in your own business network.