Interim kommerciel direktør til dansk start-up

Trekantsområdet

6 måneder

Interim kommerciel direktør til dansk start-up – Trekantsområdet 6 måneder.

Mulighed for indtrædelse i founder kredsen med permanent ansættelse og markant ejerandel for rette kandidat. 

 

Vores kunde er en ung dynamisk virksomhed med fokus på certificering, kundedokumentation, kundeanmeldelser, lead generering m.m. Den er stiftet og ejet af erfarne erhvervsfolk. 

Virksomheden har udviklet en 100% digital platforms løsning, som allerede genererer en mindre omsætning, og har en stor del af infrastrukturen på plads omkring produktet, leverance, økonomi m.m. Ejerne af virksomheden anerkender, at der nu skal en stærk kommerciel profil ombord, som i løbet af kort tid tilbydes at indtræde i founder kredsen, efter at have demonstreret viljen og evnen til at skabe en kommerciel succes. 

Denne opgave henvender sig derfor til kandidater, der har et kraftigt drive for at være selvstændig og skabe succes sammen med de øvrige founders. 

I forhold til at skabe den kommercielle succes, ses pt. forskellige spor, som kandidaten får til opgave at etablere og eksekvere en ”Go-To-Market” strategi på. 

  • Sælge og levere løsninger, der skaber kundetryghed, lead generering m.m. for webshops. 
  • Sælge og levere løsninger der skaber kundetryghed, dokumentation, lead generering, digitalisering af tilbudsgivning m.m. for danske håndværker virksomheder 
  • Etablering af både fysiske on online salgs kanaler og på sigt etablering af salgsorganisation 

Den kommercielle direktør får stor indflydelse på indhold af strategien og de valg der skal træffes, og vil referere til virksomhedens bestyrelsesformand. Kandidaten skal derfor naturlig glide ind i rollen som direktør/ejerleder med primær fokus på det kommercielle. 

Det vil være en klar fordel at have erfaring med at start og drift af egen virksomhed, at arbejde meget operationelt med ”Hands-on” på salgsindsatser m.m., og have en stærk vilje til at overkomme forhindringer og udfordringer undervejs. 

Hovedansvar og arbejdsopgaver: 

  • Udvikling af Go-To Market strategien og eksekveringen heraf. 
  • Demonstrere salgsresultater på forholdsvis kort tid. 
  • Ved egen indsats opsøge og lukke aftaler med nye kunder. 
  • Indgå i et uformelt og tæt teamsamarbejde med resten af organisationen. 
  • Være en tæt og fortrolig sparringspartner med virksomhedens bestyrelsesformand. 

 

Hvis opgaven ikke har din interesse eller ligger uden for dit kompetencefelt er du meget velkommen til at dele den til andre potentielle kandidater i dit eget erhvervsnetværk.

Henvendelse vedr. opgaven i øvrigt skal ske til Partner Kresten Johansen på kj@nextt.dk eller +45 8161 4046