Dynamisk/hands-on Interim Økonomi- og administrationschef

Storkøbenhavn

5 måneder

Vores kunde er en danskejet virksomhed, som designer og producerer accessories og interiør til babyer og små børn. Virksomheden er bare 4 år gammel og har oplevet en markant vækst med 700 forhandleren på 40 markeder. Inden for det seneste år har den fået en stærk professionel investor ombord og omsatte i 2018 for et solidt to cifferet millionbeløb.

Organisationen tæller ca. 17 medarbejdere og Interim manageren vil have reference til direktør og ejer samt indgå i en ledergruppe med indkøbschef, kundeservicechef og salgschefer.

Ansvar og opgaver

  • Overordnet ansvarlig for den samlede økonomifunktion – herunder finansbogføring/afstemninger af både bank, moms samt øvrige balanceposter mv.
  • Etablere bedre afstemning mellem indkøb/lager/økonomi systemer
  • Ansvarlig for gageudbetaling via online lønsystemer (der anvendes Danløn)
  • Månedsafslutning og periodiseringer samt udarbejdelse af perioderegnskab
  • Ansvarlig for debitor- og kreditorstyring
  • Agentafregninger
  • Udarbejdelse af salgsanalyser og rapportering
  • Understøtte logistik, planlægning og indkøb med økonomisk beslutningsgrundlag
  • Kontakt til revisor, bank og forsikring
  • Lede og udvikle nyansat økonomi assistent
  • Bistå økonomi assistent med bogføring

Selskabet arbejder bl.a. i e-conomics og SPY