Vores kunde er en danskejet virksomhed, som designer og producerer accessories og interiør til babyer og små børn. Virksomheden er bare 4 år gammel og har oplevet en markant vækst med 700 forhandleren på 40 markeder. Inden for det seneste år har den fået en stærk professionel investor ombord og omsatte i 2018 for et solidt to cifferet millionbeløb.
Organisationen tæller ca. 17 medarbejdere og Interim manageren vil have reference til direktør og ejer samt indgå i en ledergruppe med indkøbschef, kundeservicechef og salgschefer.
Ansvar og opgaver
- Overordnet ansvarlig for den samlede økonomifunktion – herunder finansbogføring/afstemninger af både bank, moms samt øvrige balanceposter mv.
- Etablere bedre afstemning mellem indkøb/lager/økonomi systemer
- Ansvarlig for gageudbetaling via online lønsystemer (der anvendes Danløn)
- Månedsafslutning og periodiseringer samt udarbejdelse af perioderegnskab
- Ansvarlig for debitor- og kreditorstyring
- Agentafregninger
- Udarbejdelse af salgsanalyser og rapportering
- Understøtte logistik, planlægning og indkøb med økonomisk beslutningsgrundlag
- Kontakt til revisor, bank og forsikring
- Lede og udvikle nyansat økonomi assistent
- Bistå økonomi assistent med bogføring
Selskabet arbejder bl.a. i e-conomics og SPY