Business Controller – Produktionsvirksomhed i global koncern
Fastansættelse
Midt/Nord Jylland
Nextt CFO Services tilbyder dette spændende job til fastansættelse hos vores kunde.
På vegne af vores kunde, der er et selvstændigt datterselskab i en solid global koncern, søger vi en Business Controller til en spændende karriereudviklende nøgleposition. Virksomheden leverer stærke innovative løsninger og beskæftiger 175 medarbejdere.
I den kommende tid står virksomheden overfor, sideløbende med at sikre den løbende business controlling, også at konvertere til nyt ERP system (MS Dynamics 365FO) samt effektivisere og digitalisere processer. Det betyder at den kommende kollega får en stor og vigtig rolle i dette, og får muligheden for at løfte sin faglighed og erfaringer til et nyt niveau.
Virksomheden har som sin udtalte ambition, at skabe en af Jyllands bedste arbejdspladser, og sammen med dine kommende kolleger nyder du et godt fællesskab baseret på høj faglighed og innovationslyst, en dybfølt ordentlighed og samarbejdsvilje med hinanden og eksterne partnere, samt store ambitioner om at gøre verden til et grønnere sted gennem bæredygtige produktionsformer og produkter.
Opgaver og ansvarsområder
Du får en selvstændig rolle og ansvar for mange forskellige opgaver. Du vil bl.a. arbejde med generel rapportering, og du vil stå for udviklingsopgaver med at optimere rapporter, modeller og værktøjer, der skal understøtte forretningsbeslutninger.
Derudover får du som sagt en stor rolle når der konverteres ERP system. Til at understøtte dig i processen, er der sikret en erfaren midlertidig ekstern ressource til sparring og hjælp omkring optimeringer, nye værktøjer, ERP system konvertering m.m.
Dine hovedopgaver:
- Sikre kvaliteten i månedslukninger, afvigelsesforklaringer, rapporteringer, forecast o.s.v.
- Drifte, vedligeholde og optimere diverse analyser, rapporter, KPI-strukturer og kontroller (en stor del foregår pt. via Excel)
- Kvalitetssikre data i økonomirapportering
- Ansvarlig for budget og forecast
- For- og efterkalkulationer
- Udvikling og optimering af intelligente og automatiserede rapporteringsmetoder og processer
- Deltage som nøgleperson i konvertering til nyt ERP system.
- Være forankringspunkt af viden omkring eksterne leverandører og konsulenter vedr. brug af BI værktøjer og rapporter.
Virksomheden har en meget flad og uformel organisationsstruktur. Du refererer til økonomichefen og indgår i økonomiteamet på 6 medarbejdere samt har en stor berøringsflade med resten af dine kolleger i virksomheden.
Om dig
Vi forestiller os om dig, at du har en relevant kandidatuddannelse som fx. Cand.merc, Cand.oecon, HD-R eller tilsvarende suppleret med nogle års erfaring fra en lignende stilling eller fra revisions husene. Herudover kan du nikke genkendende til flg:
- Du kan arbejde selvstændigt med både planlægningen og udførelsen af opgaverne
- Du har et godt overblik og kan holde mange bolde i luften
- Du har et godt øje for at se sammenhænge mellem virksomhedens forretningsaktiviteter og finansielle performance
- Interesse for digitalisering – herunder optimering og automatisering af manuelle opgaver
- Interesse for at dygtiggøre dig indenfor processen med at konvertere ERP system
- Du kommunikerer på dansk og engelsk
Kontakt
Henvendelse vedr. jobbet i øvrigt, skal ske til partner Kresten Johansen på kj@nextt.dk eller på tlf. +45 81614046.
Hvis opgaven ikke har din interesse eller ligger udenfor dit kompetencefelt, er du meget velkommen til at dele den med andre potentielle kandidater i dit erhvervsnetværk.